Switch-case yapısı olasılık ifade eder. “Mesala bir ‘a’ değişkenimiz olsun. Bunun değeri 5 ise şunu yap, 10 ise şunu yap, hiçbiri değilse şunu yap” şeklinde kullanırız.
Kullanımı:
Görüldüğü üzere her olasılığın sonunda
break; kullandık. Bunun nedeni ise onu kullanmazsak gerçekleşen olasıktan sonraki her olasılığın kodları da çalışır
Şimdi bu şekilde bir hesap makinesi yapalım. Hatırlarsanız
if-else yapısıyla bir tane yapmıştık. Bu da obna benzeyecek

Kodların açıklamasını kodların içinde yaptım. Hemen burada söyleyeyim :
//Burada açıklama
veya
kodlar; //Burada açıklama
şeklindeki satırlarda “//” ile başlayan yerler yorum satırlarıdır. Programın akışını değiştirmez
11 | cout << "Birinci sayiyi giriniz: " ; |
15 | cout << "Ikinci sayiyi giriniz: " ; |
18 | cout << "Islemi seciniz: " << endl; |
20 | cout << "---Menu---" << endl; |
22 | cout << " 1 : Toplama " << endl; |
24 | cout << " 2 : Cikarma " << endl; |
26 | cout << " 3 : Carpma " << endl; |
28 | cout << " 4 : Bolme " << endl; |
30 | cout << " ----------- " << endl; |
32 | cout << "Islem secin ( 1-2-3-4-) : " << endl; |
39 | cout << "Toplamlari : " << sayi1+sayi2 << endl;} |
43 | cout << "Farklari : " << sayi1-sayi2 << endl;} |
47 | cout << "Carpimlari : " << sayi1*sayi2 << endl;} |
51 | cout << "Bolumleri : " << sayi1/sayi2 << endl;} |
55 | cout << "Geçerli bir işlem girmediniz" << endl;} |
Evet arkadaşlar bu dersimizde bu kadar. Bir sonraki dersimizde görüşmek üzere
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder